Hovudfokuset er dei vaksne si rolle for å skape eit inkluderande leikemiljø i barnehagen.
I Rammeplanen (2017) står det mellom anna;
"Barnehagen skal aktivt legge til rette for omsorgsfulle relasjonar mellom barna og personalet, og mellom borna sjølve, som grunnlag for trivsel, glede og mestrin."
Persoanlet skal mellom anna;
- fremje eit inkludersande miljø der alle barna kan delta i leik og erfare glede i leik.
- sørgje for eit inkluderande fellesskap og legge til rette for at barn kan bidra i eiga og andre si læring.
Inkluderingsbegrepet;
- Fysisk inkludering er koplet til barnehagen som arena, og betyr fysiske omgivelser som gjør det mulig for mangfoldet av barn å møtes og gå i samme barnehage.
- Sosial inkludering bygger på en relasjonell forståelse av barnet. Sosial inkludering betyr at barn får muligheter til å erfare meningsfylte opplevelser og aktiviteter i hverdagen på egne premisser, og å kunne erfare lek, livsutfoldelse, samspill og vennskap med jevnaldrende.
- Opplevd inkludering bygger på en eksistensiell dimensjon og er koblet til enkeltbarnets egne opplevelser av tilhørighet og muligheter for å bli oppfattet som et verdsatt menneske i hverdagen.
(Qvortrup, L. (2012). Henta frå Barnehagemiljø, semester B,1.)
Her finn du Beste praksis for vår barnehage:
Inkludering i bhg. - vaksne sitt ansvar